Buch, Englisch, 316 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 558 g
Buch, Englisch, 316 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 558 g
ISBN: 978-3-030-56549-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachpolitik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Spracherwerb, Sprachentwicklung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction: Rethinking Applied Linguistics and Language Teaching in the Neo-Nationalist Era.- Chapter 2: Neo-Nationalism and Language-in-Education Policy for Second/Foreign Language Learners in the United States.- Chapter 3: The Effects of the ‘Muslim Travel Ban’ on International Students and Faculty in U.S. Universities.- Chapter 4: The Role of Language in Social Media during the European Migrant Crisis.- Chapter 5: Language Policy Debates and Nationalist Ideologies Online: The Case of Vietnam.- Chapter 6: Neo-nationalism and Foreign Language Teaching in Poland.- Chapter 7: From ‘Sick Man’ to ‘Strong Man’: The Changing Roles of English and Foreign Language Learning in an Ascendant China.- Chapter 8: Hidden in Plain Sight: The Emotional Role of National Identity in the ‘Foreign’ Language Classroom.- Chapter 9: Nationalism, Redemptive and Banal, in Canadian ESL Textbooks and Citizenship Study Guides.- Chapter 10: Colombia’s Language Politics: Neoliberalism Under the Guise of Messianic Nationalism.- Chapter 11: Critical Language Teacher Education as a Response to Neo-nationalism: Framing ‘Multi-Pluri’ Strategies in Brazil and Canada.- Chapter 12: Afterword: Towards a Nation-conscious Applied Linguistics Practice.