Buch, Englisch, 248 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 138 mm x 214 mm, Gewicht: 306 g
Auction Design in Markets with Complex Constraints
Buch, Englisch, 248 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 138 mm x 214 mm, Gewicht: 306 g
Reihe: Kenneth J. Arrow Lecture Series
ISBN: 978-0-231-17599-9
Verlag: Columbia University Press
In Discovering Prices, Paul Milgrom—the world’s most frequently cited academic expert on auction design—describes how auctions can be used to discover prices and guide efficient resource allocations, even when resources are diverse, constraints are critical, and market-clearing prices may not even exist. Economists have long understood that externalities and market power both necessitate market organization. In this book, Milgrom introduces complex constraints as another reason for market design. Both lively and technical, Milgrom roots his new theories in real-world examples (including the ambitious U.S. incentive auction of radio frequencies, whose design he led) and provides economists with crucial new tools for dealing with the world’s growing complex resource-allocation problems.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie