Moeller | Packaging Terrorism | Buch | 978-1-4051-7365-0 | sack.de

Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 368 g

Reihe: Communication in the Public Interest

Moeller

Packaging Terrorism


1. Auflage 2008
ISBN: 978-1-4051-7365-0
Verlag: Wiley

Buch, Englisch, 248 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 368 g

Reihe: Communication in the Public Interest

ISBN: 978-1-4051-7365-0
Verlag: Wiley


Packaging Terrorism investigates how American media have identified and covered international terrorism and violence since September 11, 2001. - Compares US coverage with that of British and Arab media
- Discusses the priorities, assumptions, political debates, deadline pressures and bottom-line considerations that will continue to influence coverage in the future
- Suggests how terrorism could be better covered by the media going forwards

Moeller Packaging Terrorism jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. What is Terrorism?.

Introduction: A Very Simple Idea.

Are You Ready.

Words and Trojan Horses.

Political Correctness: can I use the word “terrorist”?.

Why Do News Standards Matter.

What is Terrorism?.

2. How is Terrorism Covered?.

The Politics of Coverage.

Making Terrorism the “Big Story”.

Tragedy and Politics: What We Hear, Why We Hear It.

The Voices of the Powerful.

When Caring About Victims Sells News.

Parsing the Difference Between Terrorism and War.

Co-opting the News / Co-opting the Public.

The Stories That Are Told.

Why Some Media Do a Better Job.

3. What Are the Images of Terror?.

The Politics of Images.

When Did Pictures Start to Matter?.

“It’s No Time to Be Squeamish”: The “Jumpers” at the World Trade Center.

The Public’s “Picture of the Year”: The Flag-Raising at Ground Zero.

“Is American Blood More Precious Than Iraqi Blood?”: Ali Abbas and Pfc. Jessica Lynch.

Terrorists Want an Audience, Too: Daniel Pearl, Nicholas Berg and Beyond.

“Cleaning Up” the Pictures: Madrid and Fallujah.

Losing Control of the Image: Official photos, Snapshots and Cameraphones.

What Do We Need to See? What Do We Need to Do?.

.

4. Conclusion: Packaging Terrorism.

The End.


Susan Moeller is the Director of the International Center for Media and the Public Agenda (ICMPA) at the University of Maryland, College Park.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.