Muir | The Legacy of Isocrates and a Platonic Alternative | Buch | 978-0-367-58834-2 | sack.de

Buch, Englisch, 306 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 449 g

Reihe: Routledge International Studies in the Philosophy of Education

Muir

The Legacy of Isocrates and a Platonic Alternative

Political Philosophy and the Value of Education
1. Auflage 2020
ISBN: 978-0-367-58834-2
Verlag: Routledge

Political Philosophy and the Value of Education

Buch, Englisch, 306 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 449 g

Reihe: Routledge International Studies in the Philosophy of Education

ISBN: 978-0-367-58834-2
Verlag: Routledge


Bringing together the history of educational philosophy, political philosophy, and rhetoric, this book examines the influence of the philosopher Isocrates on educational thought and the history of education. Unifying philosophical and historical arguments, Muir discusses the role of Isocrates in raising two central questions: What is the value of education? By what methods ought the value of education to be determined? Tracing the historical influence of Isocrates’ ideas of the nature and value of education from Antiquity to the modern era, Muir questions normative assumptions about the foundations of education and considers the future status of education as an academic discipline.

Muir The Legacy of Isocrates and a Platonic Alternative jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction

Part 1: Isocrates’ Idea of the Nature and Value of Education

Chapter 1: Isocrates and the history of education: educationists vs. everyone else

Chapter 2: The Isocratic Idea of the Nature and Value of Education

Part 2: The Historical Transmission and Evolution of the Isocratic Idea of Education

Ch. 3: The Isocratic Idea: Rome to the Early Middle Ages

Ch. 4: The Isocratic Idea in the Middle Ages

Ch. 5: The Isocratic Idea in Renaissance Humanism

Ch. 6: Education and Modern Political Philosophy

Part 3: Critique of the Isocratic Idea and Outline of the Parmenidean-Platonic Alternative

Ch. 7: The Inadequacy of the Isocratic Idea and DCD Method

Ch. 8: the Parmenidean-Platonic Alternative I: Normative Method and Education

Ch. 9: the Parmenidean-Platonic Alternative II: an Outline of Educational Practice

Conclusion

References


James Muir is Professor of Philosophy at University of Winnipeg, Canada.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.