Nicolazzo / Jones / Simms | Digital Me | Buch | 978-1-9788-2277-1 | www.sack.de

Buch, Englisch, 226 Seiten, Paperback, Format (B × H): 157 mm x 218 mm, Gewicht: 272 g

Reihe: The American Campus

Nicolazzo / Jones / Simms

Digital Me

Trans Students Exploring Future Possible Selves Online
Erscheinungsjahr 2022
ISBN: 978-1-9788-2277-1
Verlag: Rutgers University Press

Trans Students Exploring Future Possible Selves Online

Buch, Englisch, 226 Seiten, Paperback, Format (B × H): 157 mm x 218 mm, Gewicht: 272 g

Reihe: The American Campus

ISBN: 978-1-9788-2277-1
Verlag: Rutgers University Press


The Internet is where trans people have come to become. Creating an identity in digital space can be important for how trans people learn about themselves, their communities, and the possibilities available to them. While the Internet and digital space is not the only way of coming to understand oneself in a community, it is a space of liberatory possibility and creativity. There is room to invent what may not yet exist for gender on the edges of what many consider to be “real.”For many, digital life can be the site of play, joy, and connection –even while the internet is not a harm-free space nor universally available. This book seeks to understand the complexities at play in the digital realm and the implications that have for gender, digital life, and higher education.

Nicolazzo / Jones / Simms Digital Me jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.