Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 240 mm, Gewicht: 595 g
Institutional, Curricular and Professional Conditions
Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 240 mm, Gewicht: 595 g
ISBN: 978-1-4020-1145-0
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Berufsbildende Schulen, Wirtschaftsschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
Weitere Infos & Material
Shaping conditions for a flexible VET.- Institutional And Organisational Aspects Of Flexibility.- Vocational education and training in transition: From Fordism to a learning economy.- Learning organisations for VET.- Perspectives on institutional and organisational flexibility in VET.- Educational Tools and Resources for Flexibility.- Institutional responses to a flexible unified system.- Demand and supply of qualifications: systems’ change towards flexibility.- Developments in vocational education in Ireland.- From a unified to a flexible vocational system: the Hungarian transition case.- Design and effects of a flexible VET system: a case study in Dutch agricultural education.- Valuing learning outcomes acquired in non-formal settings.- Resources for flexibility: critical comments.- Professional Conditions.- Professionalism as a path for the reform of VET systems.- Transforming VET policies and professionalism: a view from Finland.- HRD as a professional career? Perspectives from Finland, The Netherlands, and the United Kingdom.- Challenges of supporting learning of newly qualified professionals in health care.- The practices of a new VET profession.