Buch, Englisch, 197 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 269 g
ISBN: 978-1-349-45080-0
Verlag: Palgrave Macmillan US
As theatres expanded in the eighteenth and nineteenth centuries, the distance between actor and audience became a telling metaphor for the distance emerging between writers and readers. Nuss explores the ways in which theatre helped authors imagine connecting with a new mass audience.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Strömungen & Epochen
Weitere Infos & Material
Introduction: Impossible Theaters 1. Pantomime: Killing the Drama in Order to Save It 2. Spaces with Meaning: Crossing from Stage to Closet in Byron and Inchbald 3. Man Seeing: Wordsworth and the Theatrical Voice 4. 'The Great Master Of Ideal Mimicry": Shelley´s Struggle With The Actor 5. Creative Spectacle: Hunt, Hazlitt, De Quincey Conclusion: Reaching a Mass Audience Face to Face