Orr | Social Experiments | Buch | 978-0-7619-1295-8 | www.sack.de

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 459 g

Orr

Social Experiments

Evaluating Public Programs with Experimental Methods
1. Auflage 1998
ISBN: 978-0-7619-1295-8
Verlag: Sage Publications

Evaluating Public Programs with Experimental Methods

Buch, Englisch, 280 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 459 g

ISBN: 978-0-7619-1295-8
Verlag: Sage Publications


Written in a friendly, how-to manner, Social Experiments provides a basic understanding of how to design and implement social experiments and how to interpret their results. Through illustrative examples, the author provides a grounding in the experimental method and gives advice on: designs that best address alternative policy questions; maximizing the precision of the estimates; implementing the experiment in the field; data collection; estimating and interpreting program impacts, costs, and benefits; dealing with biases; and the use and misuse of experimental results in the policy process.

Orr Social Experiments jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Why Experiment? The Rationale and History of Social Experiments
Basic Concepts and Principles of Social Experimentation
Alternative Random Assignment Models
Sample Design
Implementation and Data Collection
Analysis
Social Experimentation and the Policy Process



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.