How the Free Market Became Public Education Policy
Buch, Englisch, 287 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4777 g
ISBN: 978-1-137-48267-9
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Owens provides a historical analysis of the ideological movements and reform efforts leading to the Common Core State Standards, beginning with conservative criticism of public schools in the 1930s and culminating in a convergence of the political right and left in efforts to systemically reform education based on free market principles.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
1. The Nation Was at Risk and the Public Schools Did It 2. Public Schools: Conservative Coalescence and the Socialist Threat 3. Friedmanomics, School Vouchers and Choice 4. Corporate Superstars and an Inconvenient Truth 5. Public Schools and a Third Way of Governing 6. NCLB and the Texas Tall Tale 7. Education Reform and the Deep State: An Alternate Universe 8. The CCSS: Systemic Education Reform Writ Large 9. CCSS: The Gorilla in the Room for Free Market Education Reform