Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 476 g
Beyond The Consumer City
Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 138 mm x 216 mm, Gewicht: 476 g
ISBN: 978-0-415-11771-5
Verlag: Taylor & Francis Ltd
The contributors to this volume provide an accessible and jargon-free insight into the notion of the Roman city; what shaped it, and how it both structured and reflected Roman society. Roman Urbanism challenges the established economic model for the Roman city and instead offers original and diverse approaches for examining Roman urbanization, bringing the Roman city into the nineties. Roman Urbanism is a lively and informative volume, particularly valuable in an age dominated by urban development.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Alte Geschichte & Archäologie Geschichte der klassischen Antike Klassische Archäologie
Weitere Infos & Material
List of Figures List of Contributors Introduction by Helen Parkins Abbreviations 1. Writing the Roman Metropolis Ray Laurence 2. The Idea of a City: Elite Ideology and the Evolution of Urban Form in Italy, 200 BC - AD 100 Kathryn Lomas 3. Cities in Context: Urban Systems in Roman Italy Neville Morley 4. Mobility and Social Change in Italian Towns During the Principate Henrik Mouritsen 5. The 'Consumer City' Domesticated? The Roman City in Elite Economic Strategies Helen Parkins 6. Roman Households: An Archaeological Perspective Penelope M. Allison 7. Ritual and Power in the Romano-Egyptian City Richard Alston 8. Ideology and Reception: Reading Symbols of Roman Cyrene Eireann Marshall 9. Beyond Belief? Drawing a Line Beneath the Consumer City David J. Mattingly Indexes compiled by Graham Shipley