Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 553 g
Reihe: Routledge Culture, Society, Business in East Asia Series
Transnational Industry, Audiences, and Success
Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 553 g
Reihe: Routledge Culture, Society, Business in East Asia Series
ISBN: 978-1-138-56646-0
Verlag: Taylor & Francis
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
Weitere Infos & Material
Introduction Part I Background and working concepts on Japanese animation 1. History and media discourse Key notions to understand ‘anime’ 2. Industry and domestic context Inward orientations of production networks 3. Business and production Development and politics of outsourcing 4. Transits and receptions The European context as a supplement for the study of the Asian experiences Part II Key Asian contexts. Success, contradictions, globalisation 5. South Korea Successes and controversies of recombined anime 6. China History, piracy, resistance, and subcultural communities 7. Philippines Overlooked by soft power and media mix 8. Malaysia Transcultural creativity in animation production and commercial dynamics 9. Indonesia ‘Kartun’ for anime. Piracy, community, and fantasy 10. India Anime and manga fandom as a life experience