Buch, Englisch, 259 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4552 g
The New Politics of Food
Buch, Englisch, 259 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4552 g
ISBN: 978-3-319-64100-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction: New Food Politics.- PART 1: CONTEXTS.- Chapter 2. Resisting ‘Agribusiness Apocalypse’: The Pleasures and Politics of Ethical Food.- Chapter 3. Food Television and Celebrity Chefs: Lifestyle Branding and Commodified Idyllism.- PART 2: CONNECTIONS.- Chapter 4. The ‘Social Life’ of Celebrity Brands: Maggie Beer’s Verjuice.- Chapter 5. Media Tourism and Rural Romance: Constructing Food Television’s ‘Cult Geographies’.- Chapter 6. ‘It Tastes Better’? Cookbooks, Happy Farmers and Affective Labour.- PART 3: APPROPRIATIONS.- Chapter 7. Media, Supermarkets and the Strategic Manufacture of Consumer Trust.- Chapter 8. Soft-Selling Supermarkets: Food Television and Integrated Advertising.- Chapter 9. Conclusion: A New Politics of Food?.