Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 517 g
Buch, Englisch, 300 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 231 mm, Gewicht: 517 g
Reihe: Routledge Research in Sports History
ISBN: 978-0-415-88375-7
Verlag: CRC Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Sport- und Freizeitindustrie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport: Politik, Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Sport Sport, Sportwissenschaft: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Foreword Kevin Moore. Introduction: Historians in Sport Museums Murray G. Phillips Making Meaning 1. A Racehorse in the Museum: Phar Lap and the New Museology Mark O’Neill and Gary Osmond 2. Beyond Sport Heroes’ Celebration: On the Use of Sportswear for Sport History Thierry Terret 3. Not So Much a Sport Museum: The Whyte Museum of the Canadian Rockies Douglas A. Brown Corporate Museums 4. Croke Park: Museum, Stadium and Shrine for the Nation Mike Cronin 5. Le Musée Olympique: Epicentre of Olympic Evangelism Daryl Adair 6. Renamed, Refurbished and Reconstructionist: Comparisons and Contrasts in Four London Sports Museums Wray Vamplew Post-Museums 7. The Hall, Wall and Page of Fame Colin Tatz 8. Looking for the ‘Marvellous’ in Baltimore: A Sport History Sojourn Daniel A. Nathan 9. Bondi Park: Making, Practicing and Performing a Museum Douglas Booth 10. Lest We Forget: Public History and Racial Segregation in Baltimore’s Druid Hill Park Jaime Schultz. Conclusion Murray G. Phillips