Icons, Markets, Mythologies
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 4581 g
ISBN: 978-1-137-27258-4
Verlag: Palgrave Macmillan UK
The Postcolonial Cultural Industry makes a timely intervention into the field of postcolonial studies by unpacking its relation to the cultural industry. It unearths the role of literary prizes, the adaptation industry and the marketing of ethnic bestsellers as new globalization strategies that connect postcolonial artworks to the market place.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Prosa, Erzählung, Roman, Prosaautoren
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
Weitere Infos & Material
List of Illustrations Acknowledgements Introduction 1. The Postcolonial Cultural Industry: Notes on Theory and Practice 2. Literary Prizes and the Award Industry 3. Boutique Postcolonialism: Cultural Value and the Canon 4. Advertising the Margins: Translation and Minority Cultures 5. The Adaptation Industry. The Cultural Economy of Postcolonial Film Adaptations 6. Postcolonial Chick Lit: Postfeminism or Consumerism? Bibliography