Conflicts, Crises and Contexts
Buch, Englisch, 205 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 211 mm, Gewicht: 2776 g
ISBN: 978-1-137-33482-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Media Framing of the Muslim World examines and explains how news about Islam and the Muslim world is produced and consumed, and how it impacts on relations between Islam and the West. The authors cover key issues in this relationship including the reporting on war and conflict, terrorism, asylum seekers and the Arab Spring.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Islam & Islamische Studien Islam & Islamische Studien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Preface Introduction 1. Islam and the Muslim World 2. Media-generated Muslims and Islamophobia 3. Image and Reality of Reporting War and Conflict in the Muslim World 4. Asylum Seekers 5. Covering Terrorism Suspects 6. The Arab Spring 7. A Clash of Civilizations? 8. Moving on from 9/11? Conclusion References