Retolaza / San-José / Ruíz-Roqueñi | Social Accounting for Sustainability | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 77 Seiten, eBook

Reihe: SpringerBriefs in Business

Retolaza / San-José / Ruíz-Roqueñi Social Accounting for Sustainability

Monetizing the Social Value
1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-319-13377-5
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Monetizing the Social Value

E-Book, Englisch, 77 Seiten, eBook

Reihe: SpringerBriefs in Business

ISBN: 978-3-319-13377-5
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book deals with the limitations of economic and financial accounting as an appropriate instrument to reflect the real value created or destroyed by an organization. The authors present a sustainable social accounting approach that considers both the social and economic value – Blended Value – generated by an organization for all of its stakeholders. This approach is based on four major theories – Stakeholder Theory, Action Research, Phenomenological Perspective and Fuzzy Logic – and was developed on the basis of a cost-benefit analysis.

Retolaza / San-José / Ruíz-Roqueñi Social Accounting for Sustainability jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional/practitioner

Weitere Infos & Material


1;Acknowledgments;6
2;Contents;7
3;1 Introduction;9
3.1;References;10
4;2 Background: Social Role of Companies and Success Indicators;12
4.1;Abstract;12
4.2;References;15
5;3 Main Problem in Displaying the Social Value Generated by Organizations;18
5.1;Abstract;18
5.2;References;20
6;4 Methodological Proposals;21
6.1;Abstract;21
6.2;4.1 Action Research;22
6.3;4.2 Stakeholder Theory;23
6.4;4.3 Phenomenological View;26
6.5;4.4 Fuzzy Logic;28
6.6;References;31
7;5 Literature Review: Previous Methodologies;33
7.1;Abstract;33
7.2;References;41
8;6 Polyhedral Model: Social Value Model for Stakeholders;42
8.1;Abstract;42
8.2;6.1 Economic Value with Social Impact;49
8.3;6.2 Socio-economic Return;51
8.4;6.3 Specific Social Value;52
8.4.1;6.3.1 Variables Involved;53
8.5;References;55
9;7 Process Model Analysis and Calculation: Spoly;57
9.1;Abstract;57
9.2;7.1 Establishing Teams and Calendars;58
9.3;7.2 Identifying Stakeholder Groups;59
9.4;7.3 Identifying Value Variables;61
9.5;7.4 Identifying and Monetizing Outcomes;63
9.6;7.5 Calculation and Viewing of Value;69
10;8 Conclusions;72
10.1;Abstract;72
10.2;References;74
11;Annex I;75



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.