Ritchie / Skerrett | Early Childhood Education in Aotearoa New Zealand: History, Pedagogy, and Liberation | Buch | 978-1-349-48394-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 145 Seiten, Book, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2146 g

Reihe: Critical Cultural Studies of Childhood

Ritchie / Skerrett

Early Childhood Education in Aotearoa New Zealand: History, Pedagogy, and Liberation

History, Pedagogy, and Liberation
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-349-48394-5
Verlag: Palgrave Macmillan

History, Pedagogy, and Liberation

Buch, Englisch, 145 Seiten, Book, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2146 g

Reihe: Critical Cultural Studies of Childhood

ISBN: 978-1-349-48394-5
Verlag: Palgrave Macmillan


Taking as a starting point the work of Aotearoa New Zealand to provide an education system that includes curriculum, pedagogy, and language from indigenous Maori culture, this book investigates the ensuing practices, policies, and dilemmas that have arisen and provides a wealth of data on how truly culturally inclusive education might look.

Ritchie / Skerrett Early Childhood Education in Aotearoa New Zealand: History, Pedagogy, and Liberation jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction Part A: Kaupapa M?ori Early Childhood Care and Education 1: Working with Deleuzian Theories in a Counter-colonial Project: Re-positioning M?ori language in Early Years Education 2: Policy and Inhibiters of Bicultural/Bilingual Advancement 3: Pedagogies. Part B: Indigenising 'Whitestream' Early Childhood Care and Education Practice in Aotearoa 4: Contextual Explorations Introduction Promises, promises. Te Tiriti and Te Wh?riki as ethical visions Settler assumption of sovereignty Progressive traditions 'Flaxroots' early childhood education and care services M?ori Pre-schools Chance to be equal Repositioning te Ao M?ori as central to education New right enmeshment with liberal social policies Neo-liberal discursive era References 5: Overviewing Documents Background Guidance from further Ministry of Education documents Shifts seen in recent research M?ori 'Beingness' as a source of potentiality Concluding thoughts 6: A counter-colonial pedagogy of affect in early childhood education in Aotearoa New Zealand Background Methodology Data examples Conclusion Conclusion


Author Jenny Ritchie: Jenny Ruth Ritchie is Associate Professor of Early Childhood Education at Unitec Institute of Technology, New Zealand.
Author Mere Skerrett: Mere Skerrett is Senior Lecturer in the School of Teacher Education of the University of Canterbury, New Zealand.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.