Media, Archeology, Method
Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3358 g
ISBN: 978-1-349-43453-4
Verlag: Palgrave Macmillan US
Over the past two decades in the United States, a profound reorientation of human attention has taken shape. This book addresses the recent cultural anxiety about attention as a way of negotiating a crisis of the self that is increasingly managed, mediated, and controlled by technologies.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
Weitere Infos & Material
PART I: ATTENTION SHIFTS 1. Behavior 2. Cognition 3. Complex PART II: ATTENTION DEFICITS 4. Resources 5. Game of Life