Schaeffer | Credit Risk Management | Buch | 978-0-471-35020-0 | www.sack.de

Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 630 g

Schaeffer

Credit Risk Management

A Guide to Sound Business Decisions
1. Auflage 2000
ISBN: 978-0-471-35020-0
Verlag: Wiley

A Guide to Sound Business Decisions

Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 630 g

ISBN: 978-0-471-35020-0
Verlag: Wiley


Die Kreditgewährung an Unternehmen ist ein komplexer Vorgang, bei dem Kreditmanager täglich (über-) lebenswichtige Entscheidungen treffen müssen. "Credit Risk Management" bietet eine umfassende Übersicht über diesen schwierigen Prozeß. Diskutiert werden u.a. folgende wichtige Themen: die korrekte Analyse der Finanzdaten des Kreditsuchenden, Sammlung anderer notwendiger Daten, die nicht mitgeliefert werden, Untersuchung aller Faktoren, die Auswirkungen auf diese Entscheidung haben und Entscheidung über Gewährung oder Ablehnung des Kredites.

Schaeffer Credit Risk Management jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


STEPS FOR A SOUND BUSINESS CREDIT DECISION.

A Is for Analysis for Creative Credit Management.

B Is for Building Essential Business Credit Information.

C Is for Considering All Factors That Impact the Business Credit Decision.

D Is for Decision (or Recommendation).

CASE STUDIES.

Case Study 1: Sure Progress, Inc: Creative Alternatives to the Direct Extension of Credit.

Case Study 2: International Exports, Inc: Creative Methods to Reestablish Open Account Credit with a Former Problem Customer.

Case Study 3: Special Materials, Inc: Business Issues and Costs That Effect a Sound Business Credit Decision.

Case Study 4: Fast Action Suppliers, Inc: Preserving a Company's Reputation That is Tarnished by a Customer's Slow Paying Practices.

Case Study 5: True Delivery Seals, Inc: Minimizing Exposure to Loss Due to the Cancellation of a Distributor Contract.

Case Study 6: First Choice Company, Inc: Dealing with a Last-Minute Credit Decision.

Case Study 7: Perfect Image Suppliers, Inc: Addressing a Customer with an Overbearing Attitude.

Case Study 8: Basic Needs, Inc: Considering Increased Credit Limits for Existing Customers.

Case Study 9: Drugs "R" Us Products, Inc: Addressing a Customer's "Shady" Past.

Case Study 10: Freezy Refrigerator Repair Co: Addressing the Problems with the Sale of a Service.

Case Study 11: Terra Technology, Inc. The Risk of a Custom Order Sale.

Case Study 12: Compania Swift, Inc. The Sale of Goods to Foreign Customers.

Index.


H. A. SCHAEFFER Jr., CCE, CEW, is President of D&H Credit Services, Inc., a credit and financial customer service consulting firm to all sizes of manufacturers, wholesalers, government agencies, and credit organizations located in Port Washington, N.Y. He has served as a credit consultant for a number of midsize companies as well as Fortune 500 companies, including Bausch & Lomb and Mobil, Inc. He has taught credit courses for the American Management Association (AMA), the National Association of Credit Management (NACM), and Dun & Bradstreet. He has also taught customized courses for Fortune 500 companies and noncredit organizations.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.