Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 698 g
Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 698 g
ISBN: 978-1-032-76053-7
Verlag: Routledge
The history of African teacher training in Natal is one of the most neglected and under-researched aspects of educational history. This book attempts to set out the administrative history of this field as a first step in stimulating the further research that is so urgently needed.
Print edition not for sale in Sub Saharan Africa.
Zielgruppe
Academic, General, and Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Historische & Regionale Volkskunde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Afrikanische Geschichte
Weitere Infos & Material
Author’s Note
Timeline
Poem ‘The Creed of the True Teacher’
Introduction Tracing the Roots of the Current Crisis in South African Education
1. Fit to Preach and Teach? The Training of Teachers by Missionaries in Natal (1846–1900)
2. The Training of African Teachers Becomes Formalised (1902–1915)
3. Charles T. Loram’s Influence on Teacher Training in Natal (1916–1920)
4. Tumultuous Times (1920–1953)
5. The Consequences of Bantu Education for Teacher Training (1951–1964)
Epilogue
References
Index