Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 485 g
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 485 g
ISBN: 978-1-56324-188-8
Verlag: Routledge
This text provides an ethnography of a Chinese middle school based on fieldwork conducted in 1988 to 1989. It provides a way of looking at classroom and societal interactions in terms of the interplay among criticism, face and shame.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
Weitere Infos & Material
The PARADOX of POWER in a PEOPLE’S REPUBLIC of CHINA MIDDLE SCHOOL; Chapter 1 Introduction; Chapter 2 Evaluation and Criticism in Education and Social Life; Chapter 3 The Historical Background of Evaluation and Criticism; Chapter 4 The Centrality of Face; Chapter 5 Face, Criticism, and Evaluation in the Classroom; Chapter 6 Socialization in the Family; Chapter 7 The Topography of Emotion; Chapter 8 Conclusion: The Paradox of Power;