Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 300 g
Reihe: Children: Global Posthumanist Perspectives and Materialist Theories
Buch, Englisch, 178 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 300 g
Reihe: Children: Global Posthumanist Perspectives and Materialist Theories
ISBN: 978-3-031-07145-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
1. On children’s and students’ drawing practices in pedagogic work; Dennis Atkinson.- 2. “There you go, bear”: Drawing as poiesis and performance; Christine Marmé Thompson.- 3. Re-Situating Childhood Drawing: A Place-Stories Approach; Christopher Schulte.- 4. The movement of thought in children’s drawings: A post-developmental re-examination of the sensorio-motor dimension; Laura Trafí-Prats.- Visual Essay 1: ‘Strawing’ - Spatial Scribbling; Lucy Hill & Alice Lyons.- Visual Essay 2: [TBA]; Alessandro Lumare and Simona Lobefaro.- Visual Essay 3: City as a Soundscape; Catherine Clements and Dan Wheatley.- Visual Essay 4: [TBA]; Marissa MacLure.- Epilogue; Jayne Osgood.