E-Book, Deutsch, Band Band 005, 271 Seiten
Berufsethische Konkretionen in einem fraktalen Lernraum
E-Book, Deutsch, Band Band 005, 271 Seiten
Reihe: Evangelische Hochschulschriften Freiburg
ISBN: 978-3-8470-0727-2
Verlag: V&R unipress
Format: PDF
Kopierschutz: Kein
The phrase ‘fractal environ of education’ encompasses a learning concept for teaching professional ethics at the police force, which is oriented and accordingly tailored to their needs and the challenges that they face. The concept is designed to contribute to the realisation of multifunctional learning with well-presented content as well as imparting appropriate social forms, methods and media. Its unique style allows the police cadets to engage in a sustainable and profoundly effective discovery of the content often disallowed by the traditional educational environs. This volume presents the conceptualisation of a fractal learning environ for teaching professional ethics relating to violence, dying and death, stress, anxiety and perception to the police.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Praktische Theologie Seelsorge, Pastoraltheologie
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungspraxis Polizei
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Systematische Theologie Ethik, Moraltheologie, Sozialethik
Weitere Infos & Material
1;Title Page;4
2;Copyright;5
3;Table of Contents;6
4;Body;14
5;1. Vorwort;14
6;2. Darstellung des Projekts;20
7;3. Fraktaler Lernraum;24
8;4. Entwicklungspsychologie;34
9;5. Struktur eines gelingenden Berufsethikunterrichts in der Polizeischule;56
10;6. Die Lerndimensionen;86
11;7. Unterrichtseinheit Gewalt;90
12;8. Unterrichtseinheit Sterben und Tod;132
13;9. Unterrichtseinheit Frustration, Stress und Angst;162
14;10. Unterrichtseinheit Wahrnehmung;212
15;Literaturverzeichnis;262
16;Anhang;272