Buch, Englisch, 263 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 473 g
ISBN: 978-1-137-49641-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Points out how the presence of affect complicates emotional bonding or empathic relations in the films of Lucrecia Martel, Albertina Carri, and Lucía Puenzo
Conceptualizes "affective moments" to highlight subtle tensions between affect and basic emotions, thus spotlighting these filmmakers' negotiations of the social
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmproduktion, Filmtechnik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Part I MINORS AND HOMEBOUND VIOLENCE - Retributive Affects in Albertina Carri’s La rabia (2008).- 3. Affective Otherness in Lucrecia Martel’s La ciénaga (2001).- 4. Lucía Puenzo’s El niño pez (2009): Fluid Intimacies, Affective Dwelling.- 5. Part II REMEDIATIONS AND AFFECT - The Hypermediacy Appeal in Albertina Carri’s Los rubios (2003).- 6. Muted Gestures, Screaming Affects in Lucrecia Martel’s La mujer sin cabeza (2008).- 7. Ghostly Pasts and Contested Silence in Lucía Puenzo’s Wakolda: El médico alemán (2013).- 8. Part III BOLD BOREDOMS, LIBIDINOUS AFFECTS - Compulsory Boredom and Cerulean Desires in Lucía Puenzo’s XXY (2007).- 9. Albertina Carri’s Géminis (2005): Leisurely Boredom, Incestuous Discontent.- 10. Lucrecia Martel’s La niña santa (2004): On Waiting, Monotony, and Agentic Kinesthesis.- 11. Conclusion.