Shuart-Faris / Bloome | Uses of Intertextuality in Classroom and Educational Research (PB) | Buch | 978-1-59311-149-6 | www.sack.de

Buch, Englisch, 416 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 629 g

Shuart-Faris / Bloome

Uses of Intertextuality in Classroom and Educational Research (PB)


Erscheinungsjahr 2004
ISBN: 978-1-59311-149-6
Verlag: Information Age Publishing

Buch, Englisch, 416 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 629 g

ISBN: 978-1-59311-149-6
Verlag: Information Age Publishing


Shuart-Faris / Bloome Uses of Intertextuality in Classroom and Educational Research (PB) jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgments. Introduction. Part I: Intertextuality, Classroom, and Community Practices, and Meaning Construction. Intertextuality and Education Research, Jay Lemke. The Social Construction of Intertextuality in Classroom Reading and Writing Lessons, David Bloome and Ann Egan-Robertson. Problematizing and Textualizing Language and Race in the Social Construction of Intertextuality in a Seventh Grade Language Arts Class, Nora W. Shuart-Faris. Dialogic Inquiry around Information Texts: The Role of Intertextuality in Constructing Scientific Understandings in Urban Primary Classrooms, Christine C. Pappas, Maria Varelas, Anne Barry, and Amy Rife. Reported Speech and Intertextual Referencing in 10- to 12-Year-Old Students' Informal Talk, Janet Maybin. Part II: Intertextuality and the Construction of Voice in Textual Practices. Voice, Appropriation and Discourse Representation in a Student Writing Task, Ron Scollon, Wai King Tsang, David Li, Vicki Yung, and Rodney Jones. Other People's Voices: The Coarticulation of Texts and Subjectivities, George Kamberelis and Karla Danette Scott, Stance and Intertextuality in Written Discourse, Richard Beach and Chris M. Anson. Intertextual Practices in the Construction of Multimodal Texts in Inquiry-based Learning, Roz Ivanic. Part III: Cognitive and Socio-psycholinguistic Constructions of Intertextuality. Cognitive Aspects of Constructing Meaning Through and Across Multiple Texts, Susan Goldman. Deconstructing the Reader, the Text, and Context: Intertextuality and Reading From a ""Cognitive"" Perspective, Douglas K. Hartman. Researching Intertextuality Within Collaborative Classroom Learning Environments, Kathy G. Short.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.