Winning Knowledge Management Strategies for the Public Sector
Buch, Englisch, 232 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 230 mm, Gewicht: 381 g
ISBN: 978-0-7506-7931-2
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Zielgruppe
Professional Practice & Development
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungsorganisation und -politik, Verwaltungslehre
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungspraxis Public Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Öffentlicher Dienst, Öffentlicher Sektor
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
Weitere Infos & Material
Part I: KM is Dead, Long-Live KMChapter 1: The Problem with Governments Chapter 2: The Problem with Knowledge Management Part II: The Path of Least ResistanceChapter 3: Marketing Knowledge Management Successfully Chapter 4: Aligning Knowledge Management with the OrganizationChapter 5: Deploying Knowledge Management in the OrganizationChapter 6: Measuring Knowledge Management in the OrganizationPart III: Making the ConnectionChapter 7: Lessons Learned: Some the Hard WayChapter 8: Successful Knowledge Management: Case Studies from the Private SectorPart IV: The Disappearing PresentChapter 9: Knowledge Management: The Next GenerationBibliography