Solberg Söilen | The Researcher's Journey | Buch | 978-3-031-91564-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, 536 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 996 g

Solberg Söilen

The Researcher's Journey

A Guide to Methodology and Academia in Social Sciences
Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-031-91564-2
Verlag: Springer Nature Switzerland

A Guide to Methodology and Academia in Social Sciences

Buch, Englisch, 536 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 996 g

ISBN: 978-3-031-91564-2
Verlag: Springer Nature Switzerland


Navigating the academic ecosystem involves a variety of challenges that extend beyond the application of research methods. These challenges include understanding the university structure, academic conferences, publication strategy, securing research funding, and how modern technologies like artificial intelligence have changed the very purpose of researchers. Written in an engaging and accessible tone, this book guides advanced- and early-career researchers through the real-world challenges that face academics in the social sciences.

The book is divided into three parts. The first gives a brief history of the scientific method and social science research processes, the second critically addresses the current state of research methods in the social sciences, and the third discusses implications for ethics in light of scientific and technological advances.

Solberg Söilen The Researcher's Journey jetzt bestellen!

Zielgruppe


Popular/general


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


.Chapter 1:Introduction to Science.- Chapter2: How to Conduct Scientific Research.- Chapter3: The Academic Ecosystem.- Chapter4: Positioning in Science: Foundations, Perspectives, and Schools of Thought.


Klaus Solberg Söilen is Professor of Business Administration at Halmstad University (Halmstad, Sweden). His research interests include intelligence studies, digital marketing, and geoeconomics. He has served as Editor-in-Chief of the Journal of Intelligence Studies in Business (JISIB) and has authored various books, including Market Intelligence: Building Strategic Insight (CEIBS Press, 2009), Digital Marketing (Springer, 2024), and Intelligence Studies in Business (Springer, 2024).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.