Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 236 g
Children's Contested Identities
Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 236 g
Reihe: Critical Cultural Studies of Childhood
ISBN: 978-1-349-48321-1
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Early Childhood in Postcolonial Australia is a critical narration of how Australian children use cultural markers such as, skin color, diet and religious practices to build their identity categories of "self" and "other."
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Introduction: Who Am I? Who Is My Ganga? 1. My Ganga: Our Beginnings, Our Context, Our Stories 2. My Ganga "Speaks": othering, Othering, øthering Australian/not Australian 3. My Ganga "Speaks": Complex(ion) of Australian/not Australian 4. My Ganga "Speaks": Forbidden Fs of Australian/not Australian 5. My Ganga "Speaks": Tongue Ties of Australian/not Australian 6. My Ganga "Speaks": Terra Strikes of Australian/not Australian 7. Contesting Australian with Children: In othered/Othered/øthered Voices Epilogue: (Re)contesting Identities with øther and Other Australians