Steinhäuser / Øystese | Godly Play – European Perspectives on Practice and Research. Gott im Spiel – Europäische Perspektiven auf Praxis und Forschung | Buch | 978-3-8309-3630-5 | sack.de

Buch, Englisch, Deutsch, 416 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm

Steinhäuser / Øystese

Godly Play – European Perspectives on Practice and Research. Gott im Spiel – Europäische Perspektiven auf Praxis und Forschung


1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-8309-3630-5
Verlag: Waxmann

Buch, Englisch, Deutsch, 416 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm

ISBN: 978-3-8309-3630-5
Verlag: Waxmann


Wie kann Godly Play / GOTT IM SPIEL beforscht werden? Kann es so etwas geben wie „belastbare Evidenz“ im Kontext spiritueller Bildung? Welche Fragen sollten gestellt werden und welche Ergebnisse liegen bereits vor? In diesem Buch wird eine erste Forschungsbilanz in europäischer Perspektive gewagt. In einem breiten Themenspektrum veranschaulichen Projektberichte den Zusammenhang zwischen inhaltlichen Aspekten und möglichen Forschungsstrategien sowie dabei anzuwendenden ethischen Kriterien. Leserinnen und Leser erhalten methodologische Orientierung über qualitative wie quantitative Designs mit ihren jeweiligen Verfahren der Datenerhebung und -auswertung. Das Buch enthält auch Berichte aus 18 europäischen Ländern, in denen über die religionskulturellen Einbettungen informiert und die Diversität der Entwicklungen verdeutlicht wird. Die meisten Beiträge sind in englischer Sprache verfasst, einige in deutsch. Alle enthalten Zusammenfassungen in der jeweils anderen Sprache.

Steinhäuser / Øystese Godly Play – European Perspectives on Practice and Research. Gott im Spiel – Europäische Perspektiven auf Praxis und Forschung jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Valkonen, Tuula
Godly Play trainer. Deep Talk-trainer, developer.

Theurer-Vogt, Elke
Pastor. RE teacher and educational Admissions Officer at the Centre of Pedagogy and Theology, Stuttgart.

Auvergne-Abric, Florence
In charge of religious education in a Protestant Church. Writes and publishes philosophical-theological stories for children (Theopopettes). Godly Play trainer.

Berryman, Jerome W.
M.Div., J.D., D. Min., D.D., D.D. Founder of Godly Play and Center for Theology of Childhood in Denver, Colorado. For a broad presentation and a list of publications, see his biography in the Talbot School of Theology’s list of Christian Educators: http://www.talbot.edu/ce20/educators/protestant/jerome_berryman/

Freudenberger-Lötz, Petra
Dr. theol. Professor for Religious Education, University of Kassel, Institute for Protestant Theology. Godly Play teacher.

Vahermägi, Mari
National Leader of the Scripture Union Estonia. Godly Play teacher.

Lord, Kathryn
Degree in Natural Sciences, University of Cambridge. Former teacher. Godly Play trainer.

Kraft, Eha
Former teacher, now pastor with responsibility for pedagogical work in the Church of the Holy Spirit, Tallin. Godly Play teacher.

Ulrich, Catherine
Lay pastoral worker for religious education (Roman Catholic Church). Committee member of the „Godly Play Suisse Romande“ association. Godly Play trainer.

Rundh Dapo, Elin
Parish pastor in Linköping with special responsibility for children.
Head of Godly Play Sweden and participant in the project: ‚Make Room for Godly Play‘. Godly Play trainer.

Holmgaard, Erik
Parish pastor in Haderslev. Former youth pastor and bible school teacher. Master of Theology, Aarhus University. Godly Play trainer.

Campbell, Ryan
Pediatric Chaplain/Program Manager and researcher for the Center for the Spirituality of Children at Children’s Health, Dallas, Texas. Godly Play trainer.

Põldaru, Maria
Teacher, Kiili Gümnaasium (High School). Godly Play teacher.

Chattin-McNichols, John
Associate Professor of Education at Seattle University, Godly Play teacher, former Board member of the Godly Play Foundation.

Baertschi, Caroline
Lay pastoral worker for religious education in a Catholic Church. Godly Play trainer. Committee member of the „Godly Play Suisse Romande“ association.

Loor, Christi
Programme coordinator for youth work at Stek in the Hague (The Foundation for City & Church). MSc in Education. Godly Play trainer.

Zimmermann, Mirjam
Professor of Religious Education, University of Siegen.

Symington, Angela
MSc in Natural Science and PhD in Atmospheric Chemistry; Volunteer in West London Family Church in Fulham, working on a Children’s ministry team. Godly Play teacher.

Hendrickx, Jeroen
Religious education teacher. Godly Play trainer.

Manulik, Tanya
Sunday school director, teacher of English for young children of 3–7 years. Educated at Minsk State College of Arts, Minsk State Pedagogical University, Minsk Theological Seminary. Godly Play teacher.

Bandhauer, Petra
Foreign languages teacher (German, English). Sunday school teacher, Evangelical Church of the Czech Brethren, Sedlec-Pr?cice. Master in Protestant Theology. Godly Play teacher. Relevant publication: Insight into Education of Maria Montessori [in Czech], Cesty katecheze, 2–3, 2014, 17–21.

Schweitzer, Friedrich
Friedrich Schweitzer, Dr., Professor für Praktische Theologie/Religionspädagogik, Evangelisch-Theologische Fakultät, Universität Tübingen.
Friedrich Schweitzer is professor of practical theology / religious education at the Protestant Faculty of Theology, Tübingen, Germany.

Luodeslampi, Juha
Juha Luodeslampi is a researcher at the Faculty of Educational Sciences, the University of Helsinki, Finland. His current work examines life trajectories of RE teachers.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.