Challenging the Executive Mind
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 218 mm, Gewicht: 408 g
ISBN: 978-1-137-30007-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Embedding CSR into Corporate Culture demonstrates that a new frontier for corporate social responsibility is possible in theory and practice. The key idea - discovery leadership - enables corporate managers to deal effectively with problems, issues, and value clashes occurring at the corporation-society interface.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
Weitere Infos & Material
1. A Call for Socially Responsible Corporate Leadership 2. Images of the Self: Toward a Model of CSR Leadership 3. Corporate Social Performance: The Context for CSR Leadership 4. Leading Socially-Neglectful Alienated Organizations 5. Leading Socially-Attuned, Value Cohesive Organizations 6. The Practice of Value-Attuned Discovery Leadership 7. The Road Ahead For Research and Education