Buch, Englisch, Band 17, 229 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g
Buch, Englisch, Band 17, 229 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g
Reihe: Advances in Japanese Business and Economics
ISBN: 978-981-1342-90-5
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Corporate Social Responsibility and Japanese Corporations.- 2. Corporate Social Responsibility Awareness and Practices of Japanese Corporations.- 3. Responsible Investment and Institutional Investors.- 4. Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance.- 5. Corporate Social Performance and Ownership Structure.- 6. Market Perceptions of Corporate Social Responsibility and Cost of Capital.- 7. Corporate Social Responsibility Awareness and Management Forecast Bias.- 8. Effects of Corporate Social Performance on Default Risk: Structural Model-based Analysis on Japanese Firms.- 9. Relationship between Technological Innovation, Corporate Social Performance, and Corporate Financial Performance.- 10. Conclusion—The Future of Corporate Social Responsibility and Corporate Finance in Japan.- Epilogue.- Index.