Tikly / Paulson / Mitchell | Teacher Professionalism in the Global South | Buch | 978-1-5292-4266-9 | sack.de

Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 127 mm x 203 mm, Gewicht: 249 g

Tikly / Paulson / Mitchell

Teacher Professionalism in the Global South

A Decolonial Perspective
1. Auflage 2024
ISBN: 978-1-5292-4266-9
Verlag: Bristol University Press

A Decolonial Perspective

Buch, Englisch, 128 Seiten, Format (B × H): 127 mm x 203 mm, Gewicht: 249 g

ISBN: 978-1-5292-4266-9
Verlag: Bristol University Press


This book provides a decolonial critique of dominant global agendas concerning teacher professionalism and proposes a new understanding based on UNESCO-funded research with teachers based in Colombia, Ethiopia (Tigray), India, Rwanda and Tanzania.

Outlining from a teacher’s perspective how teacher professionalism may be conceptualized, this book critiques dominant global narratives and conceptions based on deficit discourses. The authors argue that a decolonial lens can help to contextualize the perspectives, experiences and material conditions of teachers in the global South, and the value of such a framework for informing global debates and decision-making in education.

Tikly / Paulson / Mitchell Teacher Professionalism in the Global South jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1. Introduction: The Case for Decolonising Teacher Professionalism

2. Study Design

3. Teacher Professionalism: A Global Literature Review

4. Teacher Professionalism and the Coloniality of Power

5. Teacher Professionalism and the Coloniality of Knowledge

6. Teacher Professionalism and the Coloniality of Being

7. Towards a Practitioner-Led Understanding of Teacher Professionalism

8. Conflict in Tigray: Teachers’ Experiences and the Implications for Post-Conflict Reconstruction by Nigusse Weldemariam Reda & Rafael Mitchell


Paulson, Julia
Julia Paulson is Associate Professor in Education, Peace and Conflict at the University of Bristol, UK, where she is also Co-Director of the Centre for Comparative and International Research in Education.

Tikly, Leon
Leon Tikly is UNESCO Chair in Inclusive, Good Quality Education at the University of Bristol, UK.

Leon Tikly, University of Bristol

Rafael Mitchell, University of Bristol

Angeline M. Barrett, University of Bristol

Poonam Batra, Delhi University

Alexandra Bernal Pardo, Rodeemos el Diálogo

Leanne Cameron, Education Development Trust

Alf Coles, University of Bristol

Zawadi Richard Juma, St. John’s University of Tanzania

Nidia Aviles Nunez, University of the West of Scotland

Julia Paulson, University of Saskatchewan

Nigusse Weldemariam Reda, Mekelle University

Jennifer Rowsell, University of Sheffield

Michael Tusiime, University of Rwanda

Beatriz Vejarano Villaveces, Rodeemos el Diálogo



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.