Buch, Englisch, 286 Seiten, Format (B × H): 149 mm x 226 mm, Gewicht: 480 g
Exceptionalism and Its Limits
Buch, Englisch, 286 Seiten, Format (B × H): 149 mm x 226 mm, Gewicht: 480 g
Reihe: Studies in the History of Education
ISBN: 978-0-8153-2624-3
Verlag: Taylor & Francis Inc
A comprehensive treatment of the defining issues (race, class, reform) regarding education in this century of the American South. The approaches range from broad based historical comparisons to analyses of select case studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Staatsbürgerkunde, Staatsbürgerschaft, Zivilgesellschaft
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
Weitere Infos & Material
Preface; Chapter 1 Education in the Forming of the American South, John Hardin Best; Chapter 2 The School That Built a Town: Public Education and the Southern Social Landscape, 1880–1930, William A. Link; Chapter 3 Nation-Building for a Venerable South: Moral and Practical Uplift in the New Agricultural Education, 1900–1920, John M. Heffron; Chapter 4 Reconsidering the Washington-Du Bois Debate: Two Black Colleges in 1910–1911, Linda R. Buchanan, Philo A. Hutcheson; Chapter 5 The Southern Teacher in the Twentieth Century: Race Mattered, Clinton B. Allison; Chapter 6 “The Witness We Tried to Make”: Julia F. Allen and Racial Justice at Berea College, 1935–1974, Carolyn Terry Bashaw; Chapter 7 An American Dilemma: Teacher Testing and School Desegregation in the South, Scott Baker; Chapter 8 Liberalism at the Crossroads: Jimmy Carter, Joseph Califano, and Public College Desegregation, Wayne J. Urban; Chapter 9 Stasis or Change: Recent Histories of Twentieth-Century Southern Education, Wayne J. Urban;