van Maanen / Fauvel | History in Mathematics Education | Buch | 978-0-7923-6399-6 | sack.de

Buch, Englisch, Band 6, 437 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1810 g

Reihe: New ICMI Study Series

van Maanen / Fauvel

History in Mathematics Education

The ICMI Study
2002
ISBN: 978-0-7923-6399-6
Verlag: Springer Netherlands

The ICMI Study

Buch, Englisch, Band 6, 437 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1810 g

Reihe: New ICMI Study Series

ISBN: 978-0-7923-6399-6
Verlag: Springer Netherlands


1. The political context. 1 1. 1 Introduction. 1 1. 2 What part does history of mathematics currently occupy in national curricula?. 2 1. 2. 1 Argentina. 2 1. 2. 2 Austria. 3 1. 2. 3 Brazil. 3 1. 2. 4 China. 4 1. 2. 5 Denmark. 5 1. 2. 6 France. 7 1. 2. 7 Greece. 8 1. 2. 8 Israel. 9 1. 2. 9 Italy. 9 1. 2. 10 Japan. 10 1. 2. 11 Netherlands. 11 1. 2. 12 New Zealand. 12 1. 2. 13 Norway. 14 1. 2. 14 Poland. 15 1. 2. 15 United Kingdom. 16 1. 2. 16 United States of America. 18 1. 3 History of mathematics in curricula and schoolbooks: a case study of Poland. 19 1. 3. 1 History of mathematics in mathematics curricula. 20 1. 3. 2 History of mathematics in mathematics school-books. 21 1. 3. 3 Final remarks. 28 1. 4 Policy and politics in the advocacy of a historical component. 29 1. 4. 1 Political authorities (at all levels). 31 1. 4. 2 Teacher associations. 31 1. 4. 3 Professional mathematics associations. 32 1. 4. 4 Tertiary teachers. 32 1. 4. 5 Parents. 33 1. 4. 6 Textbook authors. 33 1. 5 Quotations on the use of history of mathematics in mathematics teaching and learning. 33 vi 2. Philosophical, multicultural and interdisciplinary issues. 39 2. 1 Introduction. 39 2. 2 Philosophical issues. 40 2. 2. 1 Historical investigation. evidence and interpretation.

van Maanen / Fauvel History in Mathematics Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


The political context.- Philosophical, multicultural and interdisciplinary issues.- Integrating history: research perspectives.- History of mathematics for trainee teachers.- Historical formation and student understanding of mathematics.- History in support of diverse educational requirements—opportunities for change.- Integrating history of mathematics in the classroom: an analytic survey.- Historical support for particular subjects.- The use of original sources in the mathematics classroom.- Non-standard media and other resources.- Bibliography for further work in the area.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.