Buch, Englisch, 270 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 446 g
ISBN: 978-3-030-99353-5
Verlag: Springer
Through encouraging analysis of a practice-oriented case study and offering reflective questions it provides a robust introduction to how psychosocial perspectives may be applied within health, social care, and education contexts. It offers students of Social Work, Nursing, Education, Psychology and Child and Adolescent Studies the critical and theoretical tools to evaluate the interlocking psychosocial factors influencing the lives of those who will be in their care.
Zielgruppe
Lower undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Gynäkologie, Geburtshilfe
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Soziale Arbeit/Sozialpädagogik: Familie, Kinder, Jugendliche
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Changing Concepts of Childhood and Adolescence.- 3. Psychosocial Theories of Childhood and Adolescence.- 4. Attachment, Parenting, and Culture.- 5. Sociability, Self-identity, and Self-esteem.- 6. Play, Learning and Developmental Wellbeing.- 7. Ambiguity within Family Life.- 8. Deviance and Labelling.- 9. Medicalisation of children and adolescents’ lives.- 10. Impact of long-term conditions during childhood and adolescence.- 11. Vulnerability and Resilience in Childhood and Adolescence.- 12. Conclusion.