The Fingerprint of Spirit
Buch, Englisch, 173 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 3403 g
ISBN: 978-1-137-30613-5
Verlag: Palgrave MacMillan Us
What is the fundamental nature of the filmic object: is it a commodity or is it, can it be, art? What would that mean - can it still matter? This book introduces the thought of Theodor Adorno into film studies to repair the schism that characterizes the field, as historical and cultural modes of analysis displace theoretical and philosophical ones.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften Philosophie Geschichte der Westlichen Philosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
Weitere Infos & Material
Introduction: The Fingerprint of Spirit 1. The Subject/Object of Cinema: The Maltese Falcon (1941) 2. "A Deeper Breath": From Body to Spirit in Kiss Me Deadly (1955) 3. Negative Dioretix: Repo Man (1984) 4. "Jackie Treehorn Treats Objects Like Women!": Two Types of Fetishism in The Big Lebowski (1988)