Wall | Theodor Adorno and Film Theory | Buch | 978-1-137-30613-5 | www.sack.de

Buch, Englisch, 173 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 3403 g

Wall

Theodor Adorno and Film Theory

The Fingerprint of Spirit
2013. Auflage 2013
ISBN: 978-1-137-30613-5
Verlag: Palgrave MacMillan Us

The Fingerprint of Spirit

Buch, Englisch, 173 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 3403 g

ISBN: 978-1-137-30613-5
Verlag: Palgrave MacMillan Us


What is the fundamental nature of the filmic object: is it a commodity or is it, can it be, art? What would that mean - can it still matter? This book introduces the thought of Theodor Adorno into film studies to repair the schism that characterizes the field, as historical and cultural modes of analysis displace theoretical and philosophical ones.

Wall Theodor Adorno and Film Theory jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction: The Fingerprint of Spirit 1. The Subject/Object of Cinema: The Maltese Falcon (1941) 2. "A Deeper Breath": From Body to Spirit in Kiss Me Deadly (1955) 3. Negative Dioretix: Repo Man (1984) 4. "Jackie Treehorn Treats Objects Like Women!": Two Types of Fetishism in The Big Lebowski (1988)


Brian Wall is an assistant professor in the Cinema Department at Binhamton University, SUNY.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.