Wegerif / Scrimshaw | Computers and Talk in the Primary Classroom | Buch | 978-1-85359-395-6 | www.sack.de

Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 382 g

Wegerif / Scrimshaw

Computers and Talk in the Primary Classroom


Erscheinungsjahr 2000
ISBN: 978-1-85359-395-6
Verlag: Multilingual Matters

Buch, Englisch, 264 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 382 g

ISBN: 978-1-85359-395-6
Verlag: Multilingual Matters


This text looks at how computers are being used in primary classrooms and how they could be used better. Its three sections focus upon: how do we investigate learning through talk around computers? What affects the quality of group work around computers? What can teachers do to improve this?

Wegerif / Scrimshaw Computers and Talk in the Primary Classroom jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgements

Contributors

A Note on Transcriptions

1. Rupert Wegerif and Peter Scrimshaw: Introduction: Computers, Talk and Learning

Section 1: Talk Matters

2. Neil Mercer and Eunice Fisher: The Importance of Talk

3. Eunice Fisher: Educationally Important Types of Children's Talk

4. Eunice Fisher: Developments in Exploratory Talk and Academic Argument

5. Rupert Wegerif and Neil Mercer: A Dialogical Framework for Researching Peer Talk

Section 2: Computers and Children's Talk

6. Terry Phillips and Peter Scrimshaw: Talk Round Adventure Games

7. Eunice Fisher: Children's Talk and Computer Software

8. Rupert Wegerif: Children's Talk and Computer Software: A Response to Fisher

9. Peter Scrimshaw and Gary Perkins: Tinker Town: Working Together

10. Joan Swann: Tinker Town: Reading and Re-reading Children's Talk Round the Computer

11. Madeline Watson: The Gender Issue: Is What You See What You Get?

12. Janet Collins and Alison Syred-Paul: Children as Researchers Using CD-ROM Encyclopaedias

13. Rupert Wegerif: Factors Affecting the Quality of Children's Talk at Computers

Section 3: Teachers Make a Difference

14. Lyn Dawes: Teaching Talking

15. Neil Mercer and Eunice Fisher: Scaffolding Through Talk

16. Madeline Watson: Improving Group Work at Computers

17. Rupert Wegerif and Lyn Dawes: Computers, Talk and Learning: An Intervention Study



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.