E-Book, Englisch, 460 Seiten
Welker / Stützer / Egger Computational Social Science in the Age of Big Data
1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-86962-268-2
Verlag: Herbert von Halem Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Concepts, Methodologies, Tools, and Applications
E-Book, Englisch, 460 Seiten
Reihe: Neue Schriften zur Online-Forschung
ISBN: 978-3-86962-268-2
Verlag: Herbert von Halem Verlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Der Sammelband Computational Social Science in the Age of Big Data beschäftigt sich mit Konzepten, Methoden, Tools und Anwendungen (automatisierter) datengetriebener Forschung mit sozialwissenschaftlichem Hintergrund. Der Fokus des Bandes liegt auf der Etablierung der Computational Social Science (CSS) als aufkommendes Forschungs- und Anwendungsfeld. Es werden Beiträge international namhafter Autoren präsentiert, die forschungs- und praxisrelevante Themen dieses Bereiches besprechen. Die Herausgeber forcieren dabei einen interdisziplinären Zugang zum Feld, der sowohl Online-Forschern aus der Wissenschaft wie auch aus der angewandten Marktforschung einen Einstieg bietet.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaftliches Arbeiten, Studientechnik
Weitere Infos & Material
1;Buchtitel;1
2;Impressum;3
3;Inhalt;6
4;Cathleen M. Stuetzer / Martin Welker /Marc Egger;10
5;Big Data Analytics:Obstacles and Opportunities for Social Science;10
6;I.Epistemological Perspectives;16
7;Brenda L. Berkelaar / Luis Francisco-Revilla;17
8;Motivation, Evidence, and Computation: A Research Framework for Expanding Computational Social Science Participationand Design;17
9;Biagio Aragona;64
10;Beyond Data Driven Social Science:Researching Big Data Assemblages;64
11;Jan R. Riebling;78
12;The Medium Data Problem in Social Science;78
13;II.Data, Methods, and Instruments;104
14;Jakob Jünger;105
15;Mapping the Field of Automated Data Collection on the Web: Collection Approaches, Data Types, and Research Logic;105
16;Mareike Wieland / Anne-Marie In der Au /Christine Keller / Sören Brunk /Thomas Bettermann / Lutz M. Hagen /Thomas Schlegel;132
17;Online Behavior Tracking in Social Sciences: Quality Criteria and Technical Implementation;132
18;Elisabeth Günther / Damian Trilling /Bob van de Velde;162
19;But How Do We Store It?(Big) Data Architecture in the Social-Scientific Research Process;162
20;Fionn Murtagh;189
21;The Geometric Data Analysis and Correspondence Analysis Platform: New Potential and New Challenges, Including Ethics, of Big Data Analytics;189
22;Ulrik Brandes / Michael Hamann /Mark Ortmann / Dorothea Wagner;214
23;On the Persistence of Strongly Embedded Ties;214
24;Yannis Skarpelos;236
25;Big Visual Data in Social Sciences;236
26;III.Case Studies;268
27;Ji-Ping Lin;269
28;Human Relationships and Kinship Analytics from Big Data Based on Data Science: A Study on Ethnic Marriage and Identity Using Taiwan’s Indigenous Peoples as an Example;269
29;Alessandro Cimbelli / Cinzia Conti /Fiorenza Deriu;304
30;The Use of Big Data in Studying Migration Routes: New Tools and Applications;304
31;Theoni Stathopoulou / Haris Papageorgiou / Konstantina Papanikolaou / Athanasia Kolovou;327
32;Exploring the Dynamics of Protest with Automated Computational Tools.A Greek Case Study;327
33;Jérémy Ducros / Elisa Grandi / Pierre-Cyrille Hautcoeur / Raphaël Hekimian / EmmanuelPrunaux / Angelo Riva / Stefano Ungaro;356
34;Collecting and Storing Historical Financial Data: DFIH Project;356
35;Daniel Richter / Michael Bartl;379
36;Affective Computing Applied to a Recipe Recommendation System;379
37;IV.Tutorial Section;396
38;Rianne Conijn / Wouter Nij Bijvank /Chris Snijders / Ad Kleingeld / Uwe Matzat;397
39;From Raw to Ready-made Data. A Hands-on Manual for Pre-processing Learning Management System Log Data for Learning Analytics;397
40;Yannick Rieder / Simon Kühne;424
41;Geospatial Analysis of Social Media Data?–A Practical Framework and Applications Using Twitter;424
42;Authors;448