Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2776 g
ISBN: 978-1-349-44381-9
Verlag: Palgrave Macmillan UK
The first cross-cultural analysis of the differences in career trajectories and experiences between a senior group of women academics and a younger group who are at early and mid-career stages. Major themes in the autobiographical stories of these women were national context; organisational context; family, class and location; and agency.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
Weitere Infos & Material
PART I: INTRODUCTION 1. The Context; Barbara Bagilhole and Kate White PART II: REFLECTIONS OF WOMEN IN ACADEMIA 2. A Standard Academic Career?; Pat O'Connor 3. Shaping an Academic Belonging: The Interloper Syndrome by Gender and Class; Barbara Bagilhole 4. A Mature Age Student; Jenny Neale 5. A Non-typical Academic Career; Maria de Lourdes Machado-Taylor 6. An Outsider in Academia; Kate White PART III: THE NEXT GENERATION 7. Careers of Early and Mid-career Academics; Teresa Carvalho, Ozlem Ozkanl?, Heidi Prozesky and Helen Peterson PART IV: EXPLORING GENERATIONAL CHANGE 8. Continuity and Change in Academic Careers; Kate White and Barbara Bagilhole