Liebe Besucherinnen und Besucher,

heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien

Williams / Frangenberg | The Beholder | Buch | 978-0-7546-0679-6 | sack.de

Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Histories of Vision

Williams / Frangenberg

The Beholder

The Experience of Art in Early Modern Europe
Neuauflage 2006
ISBN: 978-0-7546-0679-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd

The Experience of Art in Early Modern Europe

Buch, Englisch, 244 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 476 g

Reihe: Histories of Vision

ISBN: 978-0-7546-0679-6
Verlag: Taylor & Francis Ltd


One of the most significant developments in the study of works of art over the past generation has been a shift in focus from the works themselves to the viewer's experience of them and the relation of that experience both to the works in question and to other aspects of cultural life. The ten essays written for this volume address the experience of art in early modern Europe and approach it from a variety of methodological perspectives: concerns range from the relation between its perceptual and significative dimensions to the ways in which its discursive formation anticipates but does not exactly correspond to later notions of 'aesthetic' experience. The modes of engagement vary from careful empirical studies that explore the complex complementary relationship between works of art and textual evidence of different kinds to ambitious efforts to mobilize the powerful interpretative tools of psychoanalysis and phenomenology. This diversity testifies to the vitality of current interest in the experience of beholding and the urgency of the challenge it poses to contemporary art-historical practice.

Williams / Frangenberg The Beholder jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: Introduction, Thomas Frangenberg and Robert Williams; The heritage of Agatharcus: on naturalism and theatre in European painting, David Summers; Opening up Venus: nudity, cruelty and the dream, Georges Didi-Huberman; Michelangelo's works in the eyes of his contemporaries, Hubertus Günther; Bronzino's gaze, Robert Williams; Artist as beholders: drawings after sculptures as a medium and source for the experience of art, Raphael Rosenberg; Giovanni Battista Agucchi's programme for Ludivico Carracci's Erminia among the shepherds, Martina Hansmann; Georges de la Tour: the enigma of the visible, Dalia Judovitz; 'As if.': Pietro Francesco Zanoni on Filippo Gherardi's ceiling in S. Pantaleo, Rome, Thomas Frangenberg; Attention, hand and brush: Condillac and Chardin, Michael Baxandall; The reception of art in the oeuvre of Sir Joshua Reynolds: theory and practice, Giovanna Perini; Bibliography; Index.


Thomas Frangenberg is Lecturer at Leicester University, UK.

Robert Williams is Professor in the Department of Art History at the University of California, Santa Barbara, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.