Winograd / Fivush / Hirst | Ecological Approaches to Cognition | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 388 Seiten

Winograd / Fivush / Hirst Ecological Approaches to Cognition

Essays in Honor of Ulric Neisser
Erscheinungsjahr 1999
ISBN: 978-1-135-68336-8
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Essays in Honor of Ulric Neisser

E-Book, Englisch, 388 Seiten

ISBN: 978-1-135-68336-8
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



In the context of an Emory Symposium on Cognition honoring the enormous contributions to cognitive psychology of Ulric Neisser, this book brings together ecological approaches to various aspects of cognition and its development. Well-known former students and colleagues of Neisser articulate their views on perception, memory, and culture. There is a strong developmental component, with chapters on infant perception, infant problem solving, and the cognitive profile of Williams Syndrome, as well as two chapters that consider philosophical issues related to cognitive psychology.

Winograd / Fivush / Hirst Ecological Approaches to Cognition jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: Preface. Part I: Perception and Its Development. P. Rochat, Direct Perception and Representation in Infancy. K.E. Adolph, M. Eppler, Obstacles to Understanding: An Ecological Approach to Infant Problem Solving. J.R. Pani, Descriptions of Orientation and Structure in Perception and Physical Reasoning. A.E. Stoper, Height and Extent: Two Kinds of Size Perception. Part II: Cognition and Its Development. E.J. Gibson, EPAM to EGO: A Cognitive Journey E. Spelke, Unity and Diversity in Knowledge. M. Tomasello, The Cultural Ecology of Young Children's Interactions With Objects and Artifacts. F. Keil, K. Lockhart, Getting a Grip on Reality. C.B. Mervis, The Williams Syndrome Cognitive Profile: Strengths, Weaknesses, and Interrelations Among Auditory Short-Term Memory, Language, and Visuospatial Constructive Cognition. I.E. Hyman, Jr., Creating False Autobiographical Memories: Why People Believe Their Memory Errors. W. Hirst, D. Gluck, Revisiting John Dean's Memory. Part III: Philosophy and Education. R.N. McCauley, Bringing Ritual to Mind. D.A. Jopling, Five Kinds of Self-Ignorance. Y. Takano, How Does an Adviser Influence a Student? A Case Study.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.