Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 522 g
Reihe: Routledge Culture, Society, Business in East Asia Series
Buch, Englisch, 260 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 522 g
Reihe: Routledge Culture, Society, Business in East Asia Series
ISBN: 978-1-138-91484-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
Weitere Infos & Material
List of figures
List of tables
Acknowledgements
Notes
Part I
1 Introduction
2 Politics, economy, and society of post-war Hong Kong
3 A life history of Fong
4 To produce or to die: the development of Fong’s manufacturing business
5 Beyond manufacturing: the development of Fong’s showroom business
6 From a manufacturer to a brand: the development of Fong’s retail business
Part II
7 Jan cing mei management
8 The crises
9 The transformers and the transformation
10 The eternal return of the Chinese boss
11 Conclusion
References
Glossary
Index