Buch, Englisch, 206 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 341 g
Facilitating Cultural Engagement and Creativity
Buch, Englisch, 206 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 341 g
ISBN: 978-981-13-4868-6
Verlag: Springer Nature Singapore
Introduces a new assessment methodology focusing on goal-oriented performed actions of learners
Provides insights into the affordances of virtual worlds as a safe and effective intercultural learning environments
Synthesizes case studies focusing on the use of 3D virtual worlds in higher education
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Schulpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Pedagogy and Learning for Sustainability in a Virtual World Scaffold.- Chapter 2 Intercultural Competence and Virtual Words.- Chapter 3 Virtual Worlds as Restorative Environments.- Chapter 4 Self-guided Exploration of Virtual Learning Spaces.- Chapter 5 Action-based Learning Assessment in Virtual Training Environments.- Chapter 6 Engagement in Second Life: Language Anxiety and Motivation.- Chapter 7 Cognitive Engagement in Virtual Worlds Language Learning.- Chapter 8 Anticipating Engagement: Pre-Service Teachers' Perceptions of Virtual Worlds.- Chapter 9 Utilising Second Life Machinima-Faciliated Narratives to Support Cognitive and Imaginative Engagement across an Undergraduate Curriculum.- Chapter 10 Decision Making supported by Virtual World Systems vis-à-vis Enterprise Systems’ Uncertainty and Equivocality.