Buch, Englisch, 273 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 606 g
Reihe: Research Series on the Chinese Dream and China’s Development Path
Buch, Englisch, 273 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 606 g
Reihe: Research Series on the Chinese Dream and China’s Development Path
ISBN: 978-981-10-4001-6
Verlag: Springer Nature Singapore
This volume focuses on Chinese society in the environment created by new media. It offers insights into Chinese public opinion for an international readership, and to promote the media literacy and crisis coping capacity of all social sectors by integrating multiple research perspectives, including journalism and communication, management, sociology, psychology, information security, etc. The volume is guided by an innovative “overarching public opinion research framework” as well as qualitative and quantitative research methods, and includes in-depth studies on: the status quo of Chinese social opinion and Internet public opinion, the developmental history of Chinese Internet public opinion over the past ten years (2003-2012), the online communication of public events, and public satisfaction with the government.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Soziologie und Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Gesellschaftstheorie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Politische Soziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Demographie, Demoskopie
Weitere Infos & Material
Chinese Public Opinion Report.- Internet Communication of Public Events.- Government Satisfaction Survey.