Buch, Englisch, 126 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 295 g
Buch, Englisch, 126 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 295 g
Reihe: Routledge Focus on Media and Cultural Studies
ISBN: 978-0-367-71406-2
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
In the second half of the 20th century, the concept of artistic independence was vital to classifying and distinguishing artists, their works, and labels or publishers who released them. However, during the last three decades, this term has become increasingly blurred, and some commentators argue that independence is in crisis. Can crowdfunding be the answer to this crisis? Some believe that it is, whereas others argue otherwise, seeing crowdfunding instead as just the next manifestation of this crisis. This dilemma is a starting point for the analyses of the relationships between crowdfunding and artistic independence conducted in this book, and will be of great interest to people looking for a deeper understanding of crowdfunding, how it can influence artistic independence, and what it means for artists and audiences.
It will be a stimulating read for scholars and students with an interest in media and cultural studies, digital humanities, fandom, sociology, economics, business studies, and law, while also offering insights to artists and practitioners in the creative industries.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterleitung, Theatermanagement
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Enzyklopädien, Nachschlagewerke, Wörterbücher
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterregie, Theaterproduktion
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
1. Introduction; 2. Crowdfunding as a New Form of Financing Creative Activity; 3. Crowdfunding Independent Cinema; 4. Crowdfunding and Independence in Music; 5. Conclusions; References