Buch, Englisch, 295 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 692 g
Buch, Englisch, 295 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 692 g
ISBN: 978-3-031-36658-1
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Philosophie: Allgemeines, Methoden
Weitere Infos & Material
Part 1: Introduction.- 1 Philosophical Issues in Tourism.- Part 2: Truth: Reality, Knowledge and Disciplines.- 2 Who is a Tourist? Conceptual and Theoretical Developments.- 3 What is Tourism? Definitions, Theoretical Phases and Principles.- 4 Epistemology, Ontology and Tourism.- 5 Post-disciplinary Tourism.- 6 The End of Tourism? Nomadology and the Mobilities Paradigm.- Part 3: Beauty: Well-being, Aesthetics and Art.- 7 Tourism and Restoration.- 8 Aesthetic Pleasures: Contemplating Spiritual Tourism.- 9 Nature, Beauty and Tourism.- 10 Tourism and the Aesthetics of the Built Environment.- 11 Tourism and the Arts.- Part 4: Virtue: Ethics, Values and The Good Life.- 12 Ethics and Tourism.- 13 Good Actions in Tourism.- 14 Against ‘Ethical Tourism.- 15 Development and its Discontents: Ego-tripping Without Ethics or Idea(l)s.- 16 Transmodernity: Remaking Our (Tourism) World?.