Ewing | Social Marketing | Buch | 978-0-7890-1716-1 | www.sack.de

Buch, Englisch, 102 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 216 mm, Gewicht: 362 g

Ewing

Social Marketing


1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-7890-1716-1
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 102 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 216 mm, Gewicht: 362 g

ISBN: 978-0-7890-1716-1
Verlag: Routledge


Harness commercial marketing techniques to spark social change!American Express, Avon, BMW, Kellogg’s, Liz Claiborne, McDonald’s, Reebok, and other corporations have embraced social and cause-related marketing as a way to connect with their customers. This vital book examines the “how and why” as well as the causes and effects of this fast-growing trend in marketing. Social Marketing brings you: - an overview of recent global developments in social marketing - a study comparing the effectiveness of a CRM program with that of “ambush” advertising - a case study of Hungersite.com that investigates motivations for donating time, money, and other resources to charities - a wary look at the “darker side” of globalization and liberalization - and more!

Ewing Social Marketing jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


- Preface - Introduction - Narrowing the Concept of Marketing - A Field Experiment Comparing the Effectiveness of “Ambush” and Cause Related Ad Appeals for Social Marketing Causes - Charitable Donations as Social Exchange or Agapic Action on the Internet: The Case of Hungersite.com - The Dark Side of Globalization and Liberalization: Helplessness, Alienation, and Ethnocentrism Among Small Business Owners and Managers - The Impact of Social Marketing on Engineering in Economic Restructuring - Index - Reference Notes Included


Michael T. Ewing



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.