E-Book, Englisch, 289 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 240 mm
Ford Nursing English Essentials
3. aktualisierte und ergänzte Auflage 2017
ISBN: 978-3-456-95763-0
Verlag: Hogrefe AG
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 289 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 240 mm
ISBN: 978-3-456-95763-0
Verlag: Hogrefe AG
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Planen Sie einen Arbeitsaufenthalt oder ein Praktikum im englischsprachigen Ausland? Möchten Sie intensiver mit Ihren englischsprachigen Patienten oder Kollegen kommunizieren? Möchten Sie für sich die reiche Schatzkiste englischsprachiger Pflegefachliteratur -bergen? Dann bietet -Ihnen das überarbeitete, englischsprachige Buch der erfahrenen Fachsprachenlehrerin Yvonne Ford eine Fülle von -Informationen, Tipps und Übungen, um Ihren englischen Wortschatz zu verbessern und zu erweitern. „Nursing English Essentials“: •präsentiert Begriffe für Körperteile und Organe •bietet Notfallassessment- und Anamnesefragen für Erwachsene, -Kinder, Familien sowie psychiatrische, geriatrische, ambulante und schwerkranke Patienten •bringt Pflegephänomene wie Bewegung, Kommunikation, Schlaf, Schmerz und Sexualität auf den Punkt •erklärt, wie Pflegende Patienten auf Eingriffe vorbereiten und -emotional unterstützen können •benennt wichtige englische Begriffe für Instrumente, Hilfsmittel und zur Medikamenteneinnahme •erläutert häufig gebrauchte Abkürzungen und Messwerte •bietet Bewerbungs-Musterbriefe für eine Arbeitsstelle oder einen Praktikumsplatz •orientiert über Örtlichkeiten und Berufsbezeichnungen in einem -Hospital •leitet zu Patientenberatungsgesprächen an •führt in wesentliche Grundlagen der englischen Grammatik, -Aussprache, Betonung u.a. Sprachfunktionen ein und bietet ein -zweisprachiges Glossar.
Zielgruppe
Pflegepraktizierende, Pflegelehrende, Pflegestudierende
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
1;Contents,Prefaces and Foreword;7
2;1 Body Parts;21
2.1;1.1 Head;21
2.2;1.2 Torso;24
2.3;1.3 Extremities;26
2.4;1.4 Internal Organs and Structures;28
2.5;1.5 Reproductive System;34
2.5.1;1.5.1 Female;34
2.5.2;1.5.2 Male;35
3;2 Common Words Used to Describe Body Parts and Functions;37
3.1;2.1 General State of Health;37
3.2;2.2 General Appearance;38
3.3;2.3 Face, Head and Mental Functions;38
3.4;2.4 Eyes;40
3.5;2.5 Ear, Nose, Throat;40
3.6;2.6 Lungs;42
3.7;2.7 Heart and Circulation;43
3.8;2.8 Digestive System;43
3.9;2.9 Kidneys and Bladder;44
3.10;2.10 Reproductive Organs;44
3.11;2.11 Musculo-skeletal System;45
3.12;2.12 Skin and Nerves;46
3.13;2.13 Birth and Death;47
3.14;2.14 Sleep and Rest;48
4;3 Common Words to Describe Health Problems and Symptoms;49
4.1;3.1 General State of Health;49
4.2;3.2 General Appearance;50
4.3;3.3 Head and Mental Functions (also Mood);50
4.4;3.4 Eyes;51
4.5;3.5 Ears, Nose, Throat;52
4.6;3.6 Lungs;52
4.7;3.7 Heart and Circulation;53
4.8;3.8 Digestive System;54
4.9;3.9 Kidneys and Bladder;55
4.10;3.10 Reproductive Organs;56
4.10.1;3.10.1 Male;56
4.10.2;3.10.2 Female;56
4.11;3.11 Musculo-skeletal System;57
4.12;3.12 Skin and Nerves;58
4.13;3.13 Birth and Death;59
4.14;3.14 Sleep and Rest;59
5;4 Talking about Pain (including Questions for Pain Assessment);61
6;5 Questions for Patient Assessment;63
6.1;5.1 Asking for Personal Details;65
6.2;5.2 Questions for Accident and Emergency;67
6.3;5.3 Hospital Admission of an Adult;69
6.3.1;5.3.1 Introduction;69
6.3.2;5.3.2 Safety in the Home Environment and in the Hospital;70
6.3.3;5.3.3 Communication;70
6.3.4;5.3.4 Breathing, Body Temperature and Heart Function;70
6.3.5;5.3.5 Eating and Drinking, Urination and Bowel Movement (Elimination);71
6.3.6;5.3.6 Body Care and Dressing;71
6.3.7;5.3.7 Mobility;71
6.3.8;5.3.8 Rest and Sleep;72
6.3.9;5.3.9 Daily Routines (Work, Recreation, Significant Practices);72
6.3.10;5.3.10 Privacy and Sexuality;72
6.3.11;5.3.11 Experience with Serious or Terminal Illness;73
6.3.12;5.3.12 Closing;73
6.4;5.4 Hospital Admission of a Child;74
6.4.1;5.4.1 Introduction;74
6.4.2;5.4.2 Birth and Early Development;75
6.4.3;5.4.3 Childhood Illnesses and Infections;75
6.4.4;5.4.4 Eating and Drinking;76
6.4.5;5.4.5 Communication;76
6.4.6;5.4.6 Elimination;76
6.4.7;5.4.7 Body Care;77
6.4.8;5.4.8 Daily Routine;77
6.4.9;5.4.9 Sleep and Rest;77
6.4.10;5.4.10 Family Environment;77
6.4.11;5.4.11 Closing;78
6.5;5.5 Extra Questions for Psychiatric Patients;79
6.6;5.6 Extra Questions for Elderly Patients;81
6.6.1;5.6.1 General Health;81
6.6.2;5.6.2 Health History;81
6.6.3;5.6.3 Health Behaviour;81
6.6.4;5.6.4 Vision;82
6.6.5;5.6.5 Hearing;82
6.6.6;5.6.6 Mobility and Self-care;82
6.6.7;5.6.7 Family and Friends, Activities;82
6.6.8;5.6.8 Eating and Drinking, Elimination;83
6.6.9;5.6.9 Mental Activity;83
6.7;5.7 Extra Questions for Palliative Care Patients;84
6.8;5.8 Extra Questions for Patients at home;86
6.9;5.9 Extra Questions for Patients from another Culture;87
6.10;5.10 Extra Questions for Homeless Patients;89
6.11;5.11 Extra Questions for Pregnant Patients;90
6.12;5.12 Extra Questions on Suspicion of Domestic Abuse;92
7;6 Involving Patients in Nursing Care – Nursing Communication;93
7.1;6.1 General Nursing Communication;93
7.1.1;6.1.1 Care Goals;93
7.1.2;6.1.2 Discharge Planning;95
7.1.3;6.1.3 Emotional Support;96
7.1.4;6.1.4 Family Support;96
7.1.5;6.1.5 Giving Bad News;97
7.1.6;6.1.6 Children and Stress;97
7.2;6.2 Explaining Specific Interventions;99
7.2.1;6.2.1 Bandage Change;99
7.2.2;6.2.2 Bed Bath;99
7.2.3;6.2.3 Bedpan Use;100
7.2.4;6.2.4 Blood Sugar;101
7.2.5;6.2.5 Catheterization;101
7.2.6;6.2.6 Cast Instructions;102
7.2.7;6.2.7 Clean-catch Urine Specimen;102
7.2.8;6.2.8 Decubitus Prevention;103
7.2.9;6.2.9 Drain Removal;103
7.2.10;6.2.10 Enema;103
7.2.11;6.2.11 Fluid Balance;104
7.2.12;6.2.12 Hand-washing;104
7.2.13;6.2.13 Infection Control – Isolation;105
7.2.14;6.2.14 Injection – Intra-muscular;105
7.2.15;6.2.15 Injection – Sub-cutaneous;106
7.2.16;6.2.16 Mouth Care;106
7.2.17;6.2.17 Oxygen Therapy;107
7.2.18;6.2.18 Mobilization;108
7.2.19;6.2.19 Naso-gastric Tube;108
7.2.20;6.2.20 Operation Prep;108
7.2.21;6.2.21 Intravenous Medication;109
7.2.22;6.2.22 Pneumonia Prevention;109
7.2.23;6.2.23 Stitch Removal;110
7.2.24;6.2.24 Suctioning;110
7.2.25;6.2.25 Thrombosis Prevention;111
7.2.26;6.2.26 Vital Signs;111
7.3;6.3 Supporting New Parents;112
7.3.1;6.3.1 Newborn Jaundice Therapy;112
7.3.2;6.3.2 Bathing a Baby – Teaching Session for the Parents;113
7.3.3;6.3.3 Breastfeeding – Teaching Mothers;113
7.3.4;6.3.4 Nipple Care – Breastfeeding Mothers;114
7.3.5;6.3.5 Introducing Solid Foods;114
8;7 Essential Language for Common Situations;117
8.1;7.1 Agreeing;117
8.2;7.2 Answering the Phone;118
8.3;7.3 Apologizing;119
8.4;7.4 Asking about Time;119
8.5;7.5 Breaking Bad News;120
8.6;7.6 Checking Your Understanding;121
8.7;7.7 Complaining;121
8.8;7.8 Correcting someone;122
8.9;7.9 Congratulating someone;123
8.10;7.10 Disagreeing;123
8.11;7.11 Expressing Anger;123
8.12;7.12 Getting Permission;124
8.13;7.13 Giving Advice;124
8.14;7.14 Giving Directions;124
8.15;7.15 Introductions;125
8.16;7.16 Invitations;125
8.17;7.17 Offering Sympathy;126
8.18;7.18 Offering Encouragement;127
8.19;7.19 Saying Hello;127
8.20;7.20 Saying Goodbye;127
8.21;7.21 Requesting Information;128
8.22;7.22 Warning Someone;128
9;8 Medication;129
9.1;8.1 Taking the History of Medication Use;129
9.2;8.2 Forms of Medication;129
9.3;8.3 How to Take Medication;130
9.4;8.4 Desired Effect of Medication;131
9.5;8.5 Possible Negative Side-effects;132
10;9 Nursing Instruments and Supplies Used on the Ward;133
11;10 Health Aids Used by Patients;137
12;11 What Patients Should Bring to Hospital;139
13;12 Talking about the Hospital;141
13.1;12.1 Hospital Departments and Services;141
13.2;12.2 Patient’s Room;142
13.3;12.3 On the Ward;143
14;13 Health Care Facilities in the Community;145
15;14 Professionals in Health Care;147
15.1;14.1 Titles for Nurses and Explanations;147
15.1.1;14.1.1 In the United Kingdom;147
15.1.2;14.1.2 In the United States;148
15.2;14.2 Medical Doctors (Specialities);149
15.3;14.3 Other Professionals in Health Care;150
16;15 How to Develop a Teaching Plan for a Patient;151
16.1;15.1 Your Patient;151
16.2;15.2 Your Goal;152
16.3;15.3 Your Materials and the Setting;152
16.4;15.4 The Plan;152
17;16 Sample Letters;155
17.1;16.1 Asking for a Placement;155
17.2;16.2 Asking for a Job;157
17.3;16.3 Sample Curriculum Vitae;158
17.4;16.4 Letter of Thanks;160
17.4.1;16.4.1 Personal Note of Thanks;160
17.4.2;16.4.2 Formal Letter of Appreciation;162
18;17 Help with Speaking English;163
18.1;17.1 Common Problems in Speaking English;163
18.2;17.2 Phonetic Symbols Used in Dictionaries;164
19;18 Vocabulary;167
19.1;18.1 Glossary English – Deutsch;168
19.2;18.2 Glossary Deutsch – English;201
19.3;18.3 False Friends;235
19.4;18.4 Confusing Words;239
20;19 Essential Abbreviations;243
20.1;19.1 Academic and Professional Abbreviations Related to Nursing;243
20.2;19.2 Abbreviations Used in Hospital Documentation;245
21;20 Essential Measurements;249
21.1;20.1 Temperature;249
21.2;20.2 Length (Height);250
21.3;20.3 Weight;250
21.4;20.4 Volume;251
21.5;20.5 Numbers;251
21.6;20.6 Telling Time;252
22;21 Essential Grammar;253
22.1;21.1 Using the Present Simple Tense;253
22.2;21.2 Using the Present Continuous Tense (Present Progressive);254
22.3;21.3 Using the Past Simple Tense;255
22.4;21.4 Using the Past Continuous;255
22.5;21.5 Using the Present Perfect;256
22.6;21.6 Using the Past Perfect;257
22.7;21.7 Using the Conditional Tenses;257
22.7.1;21.7.1 First Conditional;258
22.7.2;21.7.2 Second Conditional;258
22.7.3;21.7.3 Third Conditional;258
22.8;21.8 Using the Future Tenses;259
22.9;21.9 Phrasal Verbs;260
22.10;21.10 Irregular Verbs;264
23;22 Test Yourself;269
23.1;22.1 Present Simple or Present Continuous?;269
23.2;22.2 Past Tenses;270
23.2.1;22.2.1 Past Simple or Present Perfect?;270
23.2.2;22.2.2 Since or for?;271
23.2.3;22.2.3 Right or wrong?;271
23.2.4;22.2.4 Using the Past Continuous Tense;272
23.2.5;22.2.5 Using the Past Perfect in Combination with the Past Simple;272
23.3;22.3 Using the Conditional Tenses;273
23.4;22.4 Future Tenses;273
23.5;22.5 Phrasal Verbs;274
23.6;22.6 Which Professional Can Help?;275
23.7;22.7 Mysterious Complaints;276
23.8;22.8 What’s Wrong Here?;276
24;23 Test Yourself – Answers;279
24.1;23.1 Present Simple or Present Continuous?;279
24.2;23.2 Past Tenses;279
24.2.1;23.2.1 Past Simple or Present Perfect;279
24.2.2;23.2.2 Since or for?;279
24.2.3;23.2.3 Right or wrong?;280
24.2.4;23.2.4 Using the Past Continuous Tense;280
24.2.5;23.2.5 Using the Past Perfect in Combination with the Past Simple;280
24.3;23.3 Using the Conditional Tenses;280
24.4;23.4 Future Tenses;280
24.5;23.5 Phrasal Verbs;280
24.6;23.6 Which Professional Can Help?;281
24.7;23.7 Mysterious Complaints;281
24.8;23.8 What’s Wrong Here? – Explanations;281
25;Appendix;285
25.1;Essential Addresses and Websites;285
25.2;Book Lists;286
25.2.1;Preparing to work in an English-speaking country;286
25.2.2;Dictionaries and reference books;287
25.2.3;English practice books;287
26;Illustration Index;289
26.1;Photos and Illustrations;289
26.2;Illustrations with permission of;289
3 Common Words to Describe Health Problems and Symptoms (p. 47-48)
3.1 General State of Health
1. I’ve been feeling under the weather.
2. I’m not up to par (not up to my normal standard).
3. I’m run down.
4. I’m exhausted.
5. I’m just worn out.
6. I feel burned out.
7. My resistance is low.
8. I just don’t have much energy.
9. I can’t seem to get back on my feet.
3.2 General Appearance
1. The patient is very frail; she is sick and has lost a lot of weight.
2. She is very thin.
3. The patient doesn’t take care of himself; he looks unkempt.
4. His clothes are dirty and untidy.
5. She has gained a lot of weight; now she is overweight (obese).
3.3 Head and Mental Functions (also Mood)
1. I am losing hair.
2. He has lost all his hair: he is bald.
3. She lost her hair after chemotherapy and is now wearing a wig.
4. My scalp itches and I have dandruff.
5. My hair is very thin and dry.
6. My hair gets oily quickly.
7. My hair is brittle: it breaks off easily. I also have split ends.
8. Her hair looks dull; it doesn’t shine.
9. I have a headache.
10. I have a splitting headache.
11. I often have migraine headaches with visual disturbances.
12. I hit my head and now have a lump.