Frankenberger | Management of Regulatory Influences on Corporate Strategy and Structure | Buch | 978-3-8350-0511-2 | www.sack.de

Buch, Englisch, 379 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 516 g

Frankenberger

Management of Regulatory Influences on Corporate Strategy and Structure


2006
ISBN: 978-3-8350-0511-2
Verlag: Deutscher Universitätsverlag

Buch, Englisch, 379 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 516 g

ISBN: 978-3-8350-0511-2
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


In many industries, e.g. telecommunications, transportation, energy, chemicals, food and beverages, firm performance is heavily influenced by regulation. Despite this fact, strategic management research has traditionally focused on market strategies and related issues. Questions of how to manage regulatory involvement have been left to separate research streams on corporate political activity and a broader understanding of the complex inter-dependencies and mutual influences between corporate and external actors remains lacking.

Sebastian Frankenberger examines how to integrate external actors, regulatory actors in particular, into the strategy formation process. Based on a longitudinal, retrospective case study on the German energy utility E.ON., he analyses how regulatory actors influence corporate strategies and structures and how corporations may proactively manage regulatory involvement. He presents a theoretical framework that integrates market and political strategies and shows how corporations may influence institutional processes that impact their scope of operations. He also suggests options how management can navigate their business within institutional boundaries and how market and political strategies may be coordinated.
Frankenberger Management of Regulatory Influences on Corporate Strategy and Structure jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Theoretical background.- Research framework.- Research setting.- Methodology.- Results.- Managing regulatory involvement – towards an integrative framework.- Discussion and implications.- Conclusions.


Dr. Sebastian Frankenberger promovierte bei Prof. Dr. Günter Müller-Stewens am Institut für Betriebswirtschaft der Universität St. Gallen. Aktuell arbeitet er als Unternehmensberater bei einer der führenden internationalen Managementberatungen.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.