Frankenberger Management of Regulatory Influences on Corporate Strategy and Structure
2006
ISBN: 978-3-8350-9350-8
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
E-Book, Englisch, 379 Seiten, eBook
ISBN: 978-3-8350-9350-8
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Sebastian Frankenberger analyses how regulatory actors influence corporate strategies and structures and how corporations may proactively manage regulatory involvement. He presents a theoretical framework that integrates market and political strategies and shows how corporations may influence institutional processes that impact their scope of operations. He also suggests options how management can navigate their business within institutional boundaries and how market and political strategies may be coordinated.
Dr. Sebastian Frankenberger promovierte bei Prof. Dr. Günter Müller-Stewens am Institut für Betriebswirtschaft der Universität St. Gallen. Aktuell arbeitet er als Unternehmensberater bei einer der führenden internationalen Managementberatungen.
Zielgruppe
Research
Weitere Infos & Material
1;Foreword;6
2;Preface;8
3;Table of contents;11
4;List of figures;15
5;List of abbreviations;19
6;1 Introduction;20
7;2 Theoretical background;34
8;3 Research framework;103
9;4 Research setting;113
10;5 Methodology;135
11;6 Results;168
12;7 Managing regulatory involvement - towards an integrative framework;304
13;8 Discussion and implications;338
14;9 Conclusions;357
15;Appendices;368
16;Bibliography;380
Theoretical background.- Research framework.- Research setting.- Methodology.- Results.- Managing regulatory involvement – towards an integrative framework.- Discussion and implications.- Conclusions.